A 2022. évhez hasonlóan még 2023-ban is online formában hirdeti meg hagyományos, Víz világnapi Gátőrfutását az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság. A gátőrfutással továbbra is tisztelegni kívánnak a gátőrök előtt, akik természetes vizeink és vízkincsünk legjobb ismerői ...
2020 decemberében példátlan környezetkárosítás történt a Ráckevei (Soroksári)-Duna-ág szigetszentmiklósi szakaszán: ismeretlen tettes hatalmas mennyiségű olajszármazékot engedett a csapadékvíz-elvezető csatornába, amely a vízfelszínre kijutva felbecsülhetetlen károkat okozott a természetvédelmi oltalom alatt álló terület élővilágában.
Tisztelettel meghívom Önt, illetve a témában érdekelt kollégáit - kérem továbbítsa nekik a meghívást - a Víz Világnapja 2023 alkalmából megszervezett V. Hatékony Vízellátás Nemzetközi Konferencia szakmai fórumra ...
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Kar dékánja tisztelettel meghívja Önt ...
A Magyar Hidrológiai Társaság Baranya Vármegyei Területi Szervezete és a Mecsekérc Zrt. közösen szakmai napot tart a MECSEKÉRC Zrt. aktuális tevékenységeinek bemutatása címmel ...
A Víz Világnapja alkalmából a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság, a Pécsi Akadémiai Bizottság Műszaki és Földtani Tudományok Szakbizottsága Vízgazdálkodási Munkabizottsága, valamint a Magyar Hidrológiai Társaság Baranya és Somogy Vármegyei Területi Szervezetei közösen alkotópályázatokat hirdetnek ...
A Magyar Hidrológiai Társaság Baranya Megyei Területi Szervezete "A Vízügy és az MHT aktuális helyzete" címmel előadóülést szervez 2023. január 25-én (szerdán) 13 órai kezdettel.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Kara is ott lesz az Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon.
Várnak minden érdeklődőt az NKE standjánál!
Korábbi események
A 24/2012. (V. 31.) BM utasítás alapján a vízügyi igazgatási szervek kötelesek gondoskodni a jégtörő hajóparkjuk üzemeltetéséről.
A hajók a kijelölt állomáshelyükön minden év december 15-től március 1-ig terjedő időtartamban jégvédekezési készenlétben állnak. Igazgatóságunk esetében ez a Széchenyi jégtörőhajót és a Neptun motoros hajót (jégtörőt) érinti. A jégtörő hajók védekezésre alkalmas állapotra történő felkészítésük természetesen már korábban megtörtént. Rendelkeznek az érvényes hajóokmányokkal, minden olyan hírközlő eszköz rendelkezésre áll, amely biztosítani tudja a hajók egymás közötti és az irányító központok közötti összeköttetését, illetve megtörtént a hajók 30% üzemanyaggal történő feltöltése is.
2022. január 6-án a két éve teljes körűen felújított 419 tonnás Széchenyi jégtörő időszakos üzemképességi hajózási hatósági szemléjére került sor a Budapest Főváros Kormányhivatala Országos Közúti és Hajózási Hatósági Főosztály Hajóüzem Biztonsági és Regiszteri Osztálya által. A hajók műszaki vizsgája – hajótípustól és koruktól függően – jellemzően három évenként történik meg. A hatóság vizsgálja a hajó teljes egészét a hajótestről, a meghajtó motorokon át a fedélzeti gépekig (horgonycsörlő, vontatócsörlő, munkacsónak daru), illetve a mentő- és tűzoltó-berendezéseket, navigációs és villamos rendszert.
A vizsgálat során a hajót menetben is ellenőrizték: egy próbautat tett meg a gönyűi kikötő környékén. Megtörtént a kormányrendszerek vizsgálata, a hátrameneti próba és a döngölő berendezés indítása. A hajózási hatóság a hajót műszakilag alkalmasnak ítélte, az hajóbizonyítvány érvényességét meghosszabbították, így az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság teljes felkészültséggel várja a bevetését.
https://www.facebook.com/ddvizig/videos/472650037637155
Forrás: ÉDUVIZIG / OVF